צרו קשר

שם מלא
טלפון
דוא"ל

סדנה לכתיבה עיונית

לתלמידי תיכון וסטודנטים:

  • האם את עלולה לסיים תיכון בלי בגרות בגלל קושי בכתיבת חיבור?
  • האם התואר שלך מתעכב בגלל דחיית עבודות סמינריוניות?
  • האם הבגרות בהיסטוריה נראית לך מכשלול בלתי עביר?
  • האם אתה מתבטא היטב בעל פה אבל בשום אופן לא מצליח לכתוב את רעיונותיך?

אם אחד מהמשפטים האלה מתארים את מצבך, סדנה זו מיועדת לך!

חושבים כותבים

סדנה לכתיבה עיונית

תיאור הסדנה:

סדנה זו מיועדת לתלמידים וסטודנטים הנדרשים להעלות את רמת כתיבתם העיונית לקראת מבחני בגרות במקצועות הומניסטיים וכמילוי דרישות אוניברסיטאיות.

מטרת הסדנה:

מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים שיטת עבודה המשלבת חשיבה מסודרת עם כתיבה בהירה, שיטתית, ומעוררת עניין.

במהלך הסדנה לומדים המשתתפים:

  1. לחשוב באופן ענייני ויצירתי על כל נושא הנדרש מהם.
  2. לארגן את מחשבותיהם באופן שיטתי.
  3. לחפש אחר המילים והמושגים המדויקים לתיאור הרעיונות שרצונם להציג.
  4. לנסח משפטים מדויקים, בהירים, ותקניים.
  5. לבנות פסקאות המדגימות והמנמקות את רעיונותיהם כראוי.
  6. לקשור את רעיונותיהם לכדי חיבור, מאמר, או מסמך מכל סוג אחר.
  7. ולבסוף: לכתוב באופן מגרה ומושך כדי לעורר עניין בקוראים.

תכנית הסדנה:

  • בסדנה 10 מפגשים באורך 60 דקות.
  • בכל מפגש מקבלים התלמידים כלים לבצע כראוי אחת מהדרישות המפורטות לעיל (סעיפים 1 עד 7).
  • המפגשים מתחילים בנושא ארגון החשיבה, ועוברים לרכישת מיומנות התיאור המדויק של רעיונות תוך כדי הפעלת כלי חיפוש אינטרנטיים ושימוש בשיקול הדעת. מכאן עוברים המשתתפים לאימון בכתיבת משפטים ענייניים ומדויקים, פסקאות בהירות ומעניינות, וכתיבת מאמר שלם. מלבד הביטוי המדויק יוקדשו מפגשים בסדנה לצדדים האסתטיים של הכתיבה והצגתם המושכת של הרעיונות.
  • בכל אחד מן המפגשים המשתתפים מקבלים "ארגז כלים" המשמש להתקדמותם באותו שלב. במהלך כל מפגש המשתתפים משתמשים בארגז הכלים ליישום משימות החשיבה או הכתיבה. לאחר ביצוע המשימה מעריכים המשתתפים את עצמם ומקבלים תגובות מחבריהם לסדנה ומהמנחה בהתאם לכלים שנלמדו באותו מפגש. המשתתפים מקבלים הזדמנות לשפר את תוצאות הביצוע לשביעות רצונם.

על המנחה:

ד"ר חנה השקס כתבה דוקטורט בפילוסופיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ועתה היא כותבת מאמרים בפילוסופיה תיאולוגית ומסיימת את ספרה בנושא השיח הדתי כמערכת ידע. לד"ר השקס ניסיון בהוראה תיכונית במקצועות הספרות פילוסופיה ותנ"ך, וניסיון כמרצה לסטודנטים במדעי היהדות. היא התמחתה בעבודה עם תלמידים המתקשים בכתיבה עיונית במסגרת פרויקט שפ"ר בתיכון ליד האוניברסיטה בירושלים ובריכוז מקצועות הומניסטיים בתיכון אנה פרנק בקיבוץ סאסא שבגליל. בנוסף לכך הדריכה ד"ר השקס סטודנטים אמריקאיים בכתיבת עבודות סמינר לצורך תואר מוסמך.

לצפיה בקובץ PDF לחץ כאן

לקובץ PDF של הפלאייר לחץ כאן